enter-article מכונות אספרסו - דור האספרסו ממשיך לשתות - פורטל מכונות הקפה הגדול
מכונות קפה » מאמרים וחדשות » מכונות אספרסו - דור האספרסו ממשיך לשתות

מכונות אספרסו - דור האספרסו ממשיך לשתות


מנכ"ל חברת נספרסו העולמית, ריצ'רד גיראדו, מעריך כי במהלך השנים הקרובות לכ-60% מהישראלים תהיה מכונת אספרסו בבית.


מחירו של הקפה בבורסות אמנם זינק במהלך שנת 2011 פי שתיים, אך למרות זאת, יותר ויותר ישראלים מבקשים לרכוש מכונת אספרסו ביתית.

בשורות הבאות נערוך היכרות עם סוגים שונים של מכונות אספרסו במטרה לבחור במכונת הקפה המתאימה.


על סוגים שונים של מכונות אספרסו

לפני שנצלול באופן מעמיק יותר לעולם הכנת הקפה הביתי, חשוב להכיר את מכונות האספרסו העיקריות הקיימות כיום בשוק. קטגוריה זו נחלקת לשלושה סוגים עיקריים: מכונות אספרסו ידניות, מכונות אספרסו חצי ידניות ומכונות אספרסו אוטומטיות.

אם נעמוד על ההבדלים העיקריים בין הקטגוריה הראשונה לקטגוריה האחרונה, הרי שניתן לקבוע כי מכונות אספרסו ידניות נחשבות מורכובת יותר לתפעול ולכן יתאימו יותר למשתמשים 'מתקדמים', בעוד שמכונות אספרסו אוטומטיות, על אף תפעולן הפשוט, נחשבות ליקרות יותר ביחס לקטגוריית הביניים למשל.

מכונת אספרסו ביתית שפועלת על מנגנון ידני, נחשבת למעט ארכאית ושייכת לדור הישן יותר של מכונות האספרסו. הסיבה לכך נובעת מן העובדה שמכונת אספרסו כזו דורשת טכניקת עבודה מורכבת והפעלת כוח פיזי לצורך הכנת הקפה.

בשל כך, מכונת אספרסו ידנית אינה עונה לצרכים של מרבית צרכני הקפה. מכונת אספרסו ביתית בעלת מנגנון ידני, תתאים בעיקר לצרכני קפה שמהופנטים מהמכניקה המאפיינת את עבודתה של המכונה ונהנים מההתעסקות איתה.

מכונת אספרסו ביתית שמבוססת על מנגנון אלקטרוני חוסכת למעשה את כל הטרחה הכרוכה בהכנת ספל קפה במכונה ידנית, היות ובלחיצת כפתור אחד ניתן לקבל תוך מספר שניות אספרסו ארומטי.

בנוסף, מכונת אספרסו אוטומטית מאפשרת לשמור על שטח עבודה נקי, היות והיא עצמה חולטת את הקפה ומודדת את המים, מבלי שיהיה צורך לעסוק בהכנות מיותרות. מאחר שבעולם מכונות הקפה האומטומטיות קיימים גאדג'טים ופיצ'רים רבים שנועדו לשכלל את המכונה, גם העליות מגוונות מאוד, ועשויות לנוע בין 4,000 ש"ח עבור דגם בסיסי ועד 10,000 ש"ח עבור הדגמים המתקדמים יותר.

מכונת אספרסו ביתית המבוססת על מנגנון חצי ידני היא למעשה תוצר הכלאיים של שתי המכונות שהוזכרו. היא אמנם עושה את כל תהליך הכנת הקפה לבד, אבל תהליך חליטת הקפה ומדידת המים- זו כבר משימה המוטלת על הבעלים של המכונה.

אז נכון, תהליך העבודה מעט מורכב יותר ומלכלך יותר ביחס למכונה אוטומטית, אך מצד שני, המחיר האטרקטיבי של המכונה, שעומד בממוצע על כ-1500 ש"ח, לרוב מצדיק את הטרחה.


ומה עם הקפה עצמו?

מי שסבר שתהליך הכנת האספרסו מתסכם בבחירה במכונת קפה מתאימה צפוי להתבדות, שכן בנוסף לבחירה הזו יש גם לבחור בקפה עצמו. גם כאן קיימות שלוש אסכולות מרכזיות: פולי קפה לא טחונים, קפסולות ופודי קפה מוכנים מראש.

השיטה הפופולרית ביותר היא לרכוש פולי קפה לא טחונים ולטחון אותם בסמוך למועד הכנת הקפה, בעיקר בשל מבחר הפולים הקיים בשוק ובשל העובדה שמדובר בהוצאה זניחה יחסית ביחס לשאר סוגי הקפה הקיימים.

עם זאת, לא הכל ורוד בבחירה בשיטה הזו, שכן בנוסף לרכישת פולי הקפה, יש כמובן לרכוש גם מטחנה, שעלותה עשויה להגיע לכ-300 ש"ח. כמו כן כל תהליך הטחינה, דחיסת האבקה למכונה וניקוי המכונה ושטח העבודה עשוי להוות טרחה גדולה (ולכלכך את שטח העבודה).

הפודים לעומת זאת, מהווים אלטרנטיבה לא פופולרית במיוחד, שכן בנוסף למחירם הגבוה ביחס לפולי הקפה הלא טחונים, הם נוטים לאבד מטעמם המקורי אלא אם כן נשמרים בתנאי וואקום מיוחדים.

לכן, גם כאן נוצר בן כלאיים שנועד לאפשר לבעלי המכונה ליהנות מכל העולמות- קפסולות אספרסו. קפסולות אספרסו מאפשרת הכנת קפה בתהליך קצר מאוד ואחיד, ובנוסף הוא פחות מלכלכך ביחס לפולי קפה, היות והוא אינו מצריך טחינה ודחיסה לתוך המכונה.

בדומה לפודים, קפסולות אספרסו גם הן משתייכות לסקאלת המחירים הגבוהה יותר, אלא שבניגוד לפודים, הן מצליחות לשמור על טעמן המקורי אפילו כשנה לאחר הרכישה, הודות לשמירתן באריזות אלומיניום מיוחדות.

חברת נספרסו לדוגמא, אחת הספקיות העיקריות של הקפסולות, מציעה מבחר גדול ישל קפסולות אספרסו בטעמים משכרים ועם ארומה מדהימה, שמבטיחות שכל כוס אספרסו שתכינו תהיה הצלחה. לכן, מהבחינה הזו קפסולות אספרסו משתלמות יותר ביחס לפולי קפה רגילים, שכן הן מבטלות את הבזבוז המיותר של החומר בניסיון להכין את הקפה המושלם.


עלות הכנת כוס אספרסו מקפסולה עומדת על כשני שקלים, לעומת חצי השקל שתצטרכו לשלם כדי להכין כוס אספרסו העשוי מפולי קפה לא טחונים


עוד באותו נושא

מדריך מכונות קפה

מדריך מכונות קפה

אין כמו להתעורר בבוקר עם ריח קפה, האמת היא שיש, להתעורר בבוקר עם ריח קפה איכותי של מכונת קפה איכותית מעטים הדברים שמחברים את כלל האנושות....

מחירון אביזרי מכונת קפה

מחירון אביזרי מכונת קפה

קניתם מכונת קפה? תתכוננו, בקרב היא תתחיל לדרוש מכם לקנות לה מוצרים משלימים. לפחות תוכלו לשתות קפה איכותי בבית אחד הכללים הידועים...

מכונות קפה – בית הקפה מגיע לבית

מכונות קפה – בית הקפה מגיע לבית

במקום לצאת מהבית לחפש חנייה ואז לשלם 20-15 ש"ח לכוס קפה פלוס טיפ למלצרית עם מכונת קפה ביתית מקצועית בית הקפה מגיע ישירות אליכם   הקפה הינו...

מה זה בריסטה ואיך הופכים לאחד

מה זה בריסטה ואיך הופכים לאחד

בתי קפה ומסעדות תמיד זקוקים לעובדים מיומנים שמגיעים לעבוד עם כל הלב מתוך רצון לשרת את הלקוחות ברמה הגבוהה ביותר. לכן, אם אתם אוהבים אנשים וחושבים...

קפסולות קפה – ככה שותים קפה היום

קפסולות קפה – ככה שותים קפה היום

חזק, עדין, ארומתי או בעל גוף מלא – היום אפשר לשתות בבית קפה ממש כמו במסעדות ואפילו טוב יותר. על סוגי קפסולות קפה ומה שבניהן אם פעם מכונות...

string(27) "categoryמכונות קפה"